Autor |
Wiadomość |
michał z B3
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Sieradz
|
Wysłany: Śro 10:19, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mi w AGBUDZIE mówili że wstępnie 10 marca ale maja to jeszcze potwierdzić.
P.S. Sąsiedzie kiedy w końcu się wprowadzisz
Ostatnio zmieniony przez michał z B3 dnia Śro 10:20, 24 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10:32, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
michał z B3 napisał: | P.S. Sąsiedzie kiedy w końcu się wprowadzisz |
No jeszcze troche mi zejdzie, miałem małe opóźnienia
Póki co za ścianą macie błogą cisze, same plusy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu71
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:33, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Mam pytanie w kwestii czynszu. Dostajecie rachunek co miesiąc? Ja dostałam tylko przy odbiorze mieszkania rozpiskę z wysokością czynszu i tyle płacę co miesiąc. Zauważyłam, że na stronie AGBUDu e-kartoteka.pl wysokości czynszu dla mojego mieszkania są różne, czasem więcej. czasem mniej (!). Pytanie brzmi: skąd mam wiedzieć ile zapłacić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
michał z B3
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Sieradz
|
Wysłany: Pią 14:10, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Do kwoty podanej na papierze który dostałeś przy odbiorze powinienes doliczać koszt wynikający ze zużycia wody ciepłej i zimnej (bo nie są one zawarte w podanej kwocie). Prawdopodobnie z tego wynikają różne kwoty na tej stronie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu71
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:19, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
rozumiem, ale czy to znaczy że do końca życia mam sobie sama wyliczać ten przybliżony koszt? Powinna być ustalona stała suma zuzycia a potem przysyłają wyrównanie. Prawdę mówiąc myślałam że tak to będzie działało.
No i jeszcze w drugą stronę. Czynsz za luty jest sporo mniejszy od pozostałych miesięcy. Czy to dlatego że luty ma mniej dni? Czy powinnam robić korektę za każdym razem w zależności od tego ile dni jest w miesiącu? )))) wariactwo nie mogę tego pojąć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michał z B3
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Sieradz
|
Wysłany: Pią 14:39, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Suma będzie ustalona na podstawie średniego zużycia z kilku ostatnich miesięcy. Rozliczenie powinno być dostarczone jeszcze przed zebraniem mieszkańców (tak przynajamniej obiecywała pani z AGBUDU).
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu71
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:49, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli tuż tuż, dziękuję bardzo!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariola
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:54, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o fundusz remontowy, to zdaje się że nie musi on być obowiazkowo ustanawiany dla tak nowej inwestycji.Napewno natomiast ani jedna złotówka nie jest przeznaczana na fund rem z pieniedzy które dajemy Agbudowi. Pieniądze zgromadzone na rachunku funduszu temontowego byłyby w przyszłości wykorzystane na naprawy i remonty naszych nieruchomości.
W opłatach dla Agbudu wystepuje osobno pozycja Wynagrodzenie Zarzadcy. Porównywałam opłaty pobierane przez kilku innych Zarządców we Wrocławiu i z całą pewnością stwierdzam, że pozycja Wynagrodzenie Zarzadcy nigdzie nie występuje / co oczywiście nie oznacza, że Zarzadca ma pracować za darmo/ i w przypadku Agbudu jest to kwota o którą przewyższa ceny innych Zarządców. Inni Zarzadcy mają te koszty zawarte w pozycji "Zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej" . Podsumowując: Agbud bierze od nas wiecej niż cena rynkowa za zarządzanie nieruchomościami jaka wystepuje we Wrocławiu. Więcej co najmniej o kwotę "Wynagrodzenie zarzadcy' . W innych wspólnotach w pozycji Zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej" zawarte były też koszty całodobowej ochrony na osiedlach, a usługa taka u nas nie występuje.W sumie miesięcznie w zależności od wielkości mieszkania płacimy Agbudowi od 25 do 50 zł więcej każdego miesiąca niż płacilibyśmy innym Zarządcom.Żeby było jasno: kwotowo zaliczka jaką płacimy Agbudowi na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej jest porównywalna z podobnie brzmiącymi pozycjami opłat u innych zarzadców, jedznakże tamci inni nie pobierają extra opłat za wynagrodzenie zarządcy, a dodatkowo świadczą usługi ochrony osiedla. Z tąd te zawyżone opłaty jakie ponosimy wynajmując Agbud do zarzadzania naszym osiedlem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 13:50, 10 Mar 2010 Temat postu: Zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólej |
|
|
W naszym przypadnku na "Zaliczke na koszty utrzymania nieruchomiści wspólnej" wchodzą następujące pozycje:
energia elektryczna
ubezpieczenie budynku
konserwacja i dozór węzła
obsługa hydroforu
sprzątanie i konserwacja nieruchomośći
utrzymanie terenów zielonych
opłaty bankowe
przegląd budynku (wymagane prawem bankowym)
konserwacja i dozór wind
opłaty cywilno prawne (deszczówka)
Za kazdą z tych pozycji płacimy ileś groszy mnożąc ma m2 powierzchni naszego mieszkania. Zrobiłem w exelu kalkulator i wychodzi mi czynsz co do grosza ile mam płacić miesięcznie.
W skład tej zaliczki nie wchodzi wynagradzenie zarządcy, dlatego jest wyszczegónione osobno.
Podczas corocznego zebrania wspólnoty i zarządcy została przedstawiona nowa propozycja odnośnie kwot, kazdy moze sobie to sciągnąć logując sie do naszej elektronicznej kartoteki.
Pozdr
Kłodzka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariola
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:33, 10 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam, dopóki nie założymy Wspólnoty, to tak naprawdę możemy tylko dać wiarę, że Zarządca robi z naszymi pieniędzmi to co powinien, tzn reguluje faktury od dostawców mediów i inne opłty. Problem w tym, że nikt nie ma wglądu do księgowości i może się okazać, że zamiast zapłacić za media, postanowił np. zainwestować na giełdzie i stracił kasę i nigdy już tae pieniądze nie wrócą. Wydaje mi się że jest to osoba fizyczna /jedna/ prowadząca działalność, całkiem mozliwe że nie posiadająca żadnego majatku, który mógłby być zabezpieczeniem w przypadku np. upadłości firmy.Były już takie przypadki wśród zarządców nieruchomościami we Wrocławiu. Z tego co pamietam dostawcy mediów domagali sie od właścicieli mieszkań zaległych zapłat i nawet "odcięli" dostawę mediów...
Gdybyśmy powołali wspólnotę, pieniądze byłyby wpłacane na rachunek Wspólnoty i z tego rachunku byłyby regulowane płatności. Oczywiście teraz kasę wpłacamy na rachunek firmy AGBUD.
Nie znam sytuacji finansowej firmy i nawet życzę jej pomyślności, ale wiemy jak czesto rachunek zajmuje np. komornik. Wtedy też może się okazać, że nasze pieniązki dostały się komuś innemu a nie np. dostawcom mediów.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yadziah
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:03, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witam!
Miałbym małe pytanie : ile może wynosić czynsz za mieszkanie 48 m 2 ?
plus minus ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
sievert
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: I etap
|
Wysłany: Nie 13:32, 21 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Yadziah napisał: | Witam!
Miałbym małe pytanie : ile może wynosić czynsz za mieszkanie 48 m 2 ?
plus minus ? |
W zależności od zużycia wody i ciepła od niecałych 300 do 400 złotych...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|