Autor |
Wiadomość |
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:05, 02 Gru 2009 Temat postu: Czynsz |
|
|
Czy ktoś się może orientował co kryje się dokładnie pod punktem "zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej"? Czy jest w tym jakiś fundusz remontowy? Ten punkt u mnie to aż 116 zł, trochę dużo
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:17, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Byłem się dowiedzieć, to jest:
- sprzątanie
- konserwacja windy
- prąd w częściach wspólnych
- ubezpieczenie
- konserwacja budynku
Szkoda, że nie wyszczególnili wszystkiego dokładnie, a do tego jeszcze dojdzie fundusz remontowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:57, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Liczac 212 lokali po 116zl faje 25tys miesiecznie.
Ciekawe jak wyglada konserwacja budynku kazego miesiaca i ile wynosi miesieczna rata ubezpieczenia oraz co ono obejmuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
xvzok
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:26, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Mysle ze mozna poprosic agbud o przedstawienie faktur
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:47, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
mysle, ze powinnismy zalozyc wspolnote (bo do tej pory chyba jej nie ma?) i powaznie zastanowic sie nad wyborem zarzadcy nieruchomosci. firma ewidentnie nie radzi sobie z problemami technicznymi pojawiajacymi sie na biezaco i jest opieszala w dzialaniach. poza tym z tego co pamietam, koles z wrobudu mowil, ze dopoki wspolnota sie nie zalozy formalnie, to agbud jest zarzadca wybranym przez nich odgornie, stad ceny za ich uslugi sa wyzsze, z tego co pamietam, mialo byc 7zl/m2 tak mniej wiecej to licza, po zalozeniu wspolnoty cena ma ta bardzo sie obnizyc. mysle, ze powinnismy o tym pomyslec...
|
|
Powrót do góry |
|
|
xvzok
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:09, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wspomnoty sie nie zalozy poki agbud nie zwola spotkania.
A spotkanie będzie:
Cytat: | Zebranie Państwa Wspólnoty planowane jest na 10.03.2010 r. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 11:16, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a gdzie ono sie odbedzie jesli moge zapytac ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gudziaba
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:41, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gdzie i o której? nic nie słyszałam o żadnym zebraniu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:58, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Apelowałbym, żeby było po 18
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariola
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:15, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli powołamy Wspólnotę, będziemy mogli kontrolować wydatki, ich kwoty i zasadność.Wiadomo, że Zarządca może wziąć firmę która np wywiezie śmieci i uporządkuje teren za 100 zł albo też inną która wykona tę samą pracę za 300 zł... Tak długo jak nie ma Wspólnoty, przed nikim nie musi się tłumaczyć z takich wyborów... Jeżeli w planowanym terminie / tzn. 30 marca/ odbędzie się zebranie członków Wspólnoty, to sami we własnym interesie musimy przypilnować aby na zebraniu było przynajmniej tylu właścicieli mieszkań aby ich głosy dały najmniej 50% udziałów, gdyż z moich informacji wynika, że tylko taka reprezentacja pozwoli nam na zmianę Zarzadcy. Zatem już trzeba pomyśleć o wzięciu pełnomocnictw od tych właścicieli którzy nie mogą być obecni na zebraniu. Musi też być obecny notariusz, gdyż w innym razie wynik głosowania może być nieważny w świetle prawa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michał z B3
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Sieradz
|
Wysłany: Śro 8:34, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mariola napisał: | Jeżeli powołamy Wspólnotę, będziemy mogli kontrolować wydatki, ich kwoty i zasadność.Wiadomo, że Zarządca może wziąć firmę która np wywiezie śmieci i uporządkuje teren za 100 zł albo też inną która wykona tę samą pracę za 300 zł... Tak długo jak nie ma Wspólnoty, przed nikim nie musi się tłumaczyć z takich wyborów... Jeżeli w planowanym terminie / tzn. 30 marca/ odbędzie się zebranie członków Wspólnoty, to sami we własnym interesie musimy przypilnować aby na zebraniu było przynajmniej tylu właścicieli mieszkań aby ich głosy dały najmniej 50% udziałów, gdyż z moich informacji wynika, że tylko taka reprezentacja pozwoli nam na zmianę Zarzadcy. Zatem już trzeba pomyśleć o wzięciu pełnomocnictw od tych właścicieli którzy nie mogą być obecni na zebraniu. Musi też być obecny notariusz, gdyż w innym razie wynik głosowania może być nieważny w świetle prawa. |
1. Z ustawy z 24 czerwca 1994 o własności lokali wynika że Wspólnota została zawiązana w momencie wyodrębnienia pierwszego lokalu mieszkalnego.
2. Wydatki za sprawy "zwyczajne" takie jak wywóz śmieci itp. ustala zarządca. Zebranie członków decyduje tylko o sprawach nadzwyczajnych wymienionych w ustawie.
3. Obowiązek organizacji zebrania narzuca ustawa i z tego co wiem ma to być 10 marca a nie 30 marca.
4. Z tym notariuszem to chyba przesada. Ustawa mówi o obecności notariusza ale chyba tylko w kontekście ustanawiania zarządcy. Przy podejmowaniu decyzji przez zebranie właścicieli chyba notariusz nie jest konieczny.
To moja interpretacja ustawy. Być może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariola
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:49, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli będzie powołana Wspólnota, to mam nadzieję Zarząd będzie interesował sie czy do wykonania jakichś usług wybrano firmę która oprócz oczywiście gwarancji jakości ma niezawyżone koszty.....Jeżeli ustawa mówi o obecności notariusza, to należy domniemywać że przy próbie zmiany dotychczasowego zarządcy , ten będzie starał się o unieważnienie uchwał jeżeli notariusza nie będzie i na pewno jeżeli tak stanowi prawo to mu się uda. Wymóg obecności właścicieli którzy posiadają łącznie ponad 50% udziałów chyba nie budzi wątpliwości. Nie uda się bez sporego zaangażowania się mieszkańców zebrać tylu właścicieli i zebrania trzeba będzie powtarzać, co będzie niepotrzebną stratą czasu i pieniedzy /koszt wynajmu lokalu, notariusza itd/.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 9:53, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sadze, ze bez przyklejenia ogloszen na klatkach zebranie 50% sie nie uda. Nie kazdy czyta forum.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michał z B3
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Sieradz
|
Wysłany: Śro 10:11, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Forum nie każdy czyta ale AGBUD ma obowiązek powiadomienia wszystkich właścicieli o zebraniu (w formie pisemnej) więc może nie będzie tak źle.
Nie zmienia to faktu że przydało by się większe zaangażowanie mieszkańców.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:16, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a jest już ustalony jakiś termin zebrania? Ja żadnej informacji nie dostałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
|