Autor |
Wiadomość |
Pawel
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:44, 23 Mar 2010 Temat postu: Forum v2.0 |
|
|
Mam pytanie do świeżo wybranych przedstawicieli wspólnoty i od dawna się udzielających przedstawicieli branży IT.
Może warto pomyśleć o jakimś bardziej formalnym środkiem do komunikacji w ramach wspólnoty?
Wydaje mi się że fajnie by było gdyby przedstawiciele mogli w łatwy sposób napisać do wszystkich członków wspólnoty (np. w sprawach które chcielibyśmy potem przegłosować na walnym zebraniu, czy choćby w drobnych sprawach bieżących ustaleń z zarządcą) - ale TYLKO do nich.
Takie forum ale zamknięte dla osób niezarejestrowanych (tak żeby Wrobud, Zarządca i 'niezidentyfikowane' osoby postronne nie mieli do tego wglądu), a rejestracja tylko za podaniem nazwiska i adresu.
W wersji optymalnej (dużo ludzi zarejestrowanych) moglibyśmy nawet wstępnie głosować tutaj uchwały a na walnym tylko je podpisywać dla formalności. Całością administrowaliby nasi wybrani przedstawiciele.
Są takie narzędzia dostępne? Darmowe? Gdyby koszty nie były wielkie to ja nawet mogę się zrzucić na coś takiego profesjonalnego...
W wersji minimum to mogłaby być na upartego prosta mailowa lista dystrybucyjna ale to nieporęczne będzie bardzo.
To forum zostałoby jak najbardziej w stanie jakim jest, otwarte dla wszystkich, z nickami - to drugie byłoby wersją 'formalną' na sprawy uchwał, dokumentów, 'pragłosowań' itp.
Jeśli doszlibyśmy do jakiegoś rozwiązania a przede wszystkim zgody że coś takiego będzie przydatne to oferuję siebie do 'wypromowania' tego 'Forum 2.0' przez wyjaśnienie zasad w jakimś ładnym liście (uzgodnionym z i w imieniu przedstawicieli) i rozniesienie go po skrzynkach pocztowych.
Pozdrawiam, Pawel
PS. Musiałem wyjśc ze spotkania wcześniej wczoraj - mam nadzieję że nie dubluję jakiegoś pomysłu na komunikację z przedstawicielami który może pojawił się na końcu? :-)
Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Wto 22:47, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
john_doe
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:18, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zawsze można stworzyć osobne podforum do którego dostęp mieliby tylko mieszkańcy i zarządca. Nie trzeba tworzyć niczego nowego tylko odpowiednio zmodyfikować prawa.
Problemem pozostaje sprawdzenie czy dana osoba rzeczywiście mieszka na naszym osiedlu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 9:33, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
john_doe napisał: | Zawsze można stworzyć osobne podforum do którego dostęp mieliby tylko mieszkańcy i zarządca. Nie trzeba tworzyć niczego nowego tylko odpowiednio zmodyfikować prawa.
Problemem pozostaje sprawdzenie czy dana osoba rzeczywiście mieszka na naszym osiedlu. |
Można założyć, jak wspomniał kolega, john_doe podforum z nowymi loginami może to być imię i nazwisko lub sam adres. Na loginy nadać uprawnienia i hasło z wymuszoną zmianą przy pierwszym logowaniu, hasła powrzucać do skrzynek pocztowych. LUB
Listę mailingową osób ma też AGBUD i tu sprawa dystrybucji haseł jest prostsza.
W tym rozwiązaniu zostawiamy forum tak jak działa a kto chce mieć szersze uprawnienia loguje się na nowy login.
Ewentualnie do starych loginów dodajemy szersze uprawnienia zmieniamy hasło i nowe hasło wysyłamy jednym z dwóch sposobów
Możliwości jest wiele
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 9:40, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Smalecwks
Administrator
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:15, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
można nawet zrobić to całe forum dostępne tylko dla wybranej grupy użytkowników, albo zrobić rejestrację taką, którą potwierdza administrator za każdym razem ręcznie, byłaby kontrola kto się rejestruje. Wczoraj wyrzuciłem konta użytkowników którzy się zarejestrowali ale nie aktywowali konta, można też ograniczyć dostęp użytkownikom którzy nie napisali żadnego posta, ale nie wiem czy to nie byłoby przegięcie, bo niektórzy tylko czytają nie wypowadając się. Chyba rzeczywiście najlepiej stworzyć nowe subforum, do którego dostęp miałyby zaufane osoby, możliwości manewru jest dość sporo
|
|
Powrót do góry |
|
|
john_doe
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:16, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy ujawnienie wszystkich danych takich jak imię i nazwisko jest dobrym pomysłem. Ja bym był za rozwiązaniem dodania dodatkowych uprawnień dla już istniejących kont. I można dodać jakieś pole do profilu, które będzie zawierało informacje o danej osobie. I tez ograniczyć dostęp do tych informacji tylko do osób, które mogą mieć dostęp do tego podforum.
Sądzę, że zabezpieczanie podforum hasłem nie jest dobrym pomysłem ponieważ prędzej czy później te hasło i tak zostanie rozpowszechnione i będzie je trzeba zmieniać. A takie zmiany są z reguły kłopotliwe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
xvzok
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:57, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Poczekajcie chwilę z tym.
Przedstawię kompleksowe rozwiązanie.
Szczegóły narazie w prywatnych wiadomościach.
Co do nazwisk na publicznym forum nie zda egzaminu, ale na prywatnym ograniczyłoby niezbyt kulturalne rozmowy. Myślę, że weryfikacja + wolny wybór co ma być widoczne (domyślnie nazwisko)
będzie złotym środkiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|