Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 MIN NIET!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 17:39, 18 Cze 2010    Temat postu:

Apropo garażu to kwota o której mówicie jest bardzo prawdopodobna, natomista garaż powinien być uznany jako część której utrzymanie wiąże się jedynie ze sprzątaniem i to tylko kilka razy do roku w związku z czym opłata na utrzymanie nieruchomości wspólnej nie powinna dotyczyć garażu, powinna być ustalona kwota ryczałtu za utrzymanie porządku w garażu w wysokości 0,50 gr/m2 czyli przy udziale każdego właściciela wyjdzie ponad 20zł/miesiąc. To jest sensowne rozwiązanie bo inaczej to jest bez sensu.
A co do zmiany zarządcy to czekam tylko na konkretne wyniki ile na tym zaoszczędzimy bo jak narazie to nikt tego nie wie więc nie śpieszmy się z tym dziękowaniem.
Powrót do góry
xvzok



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:57, 18 Cze 2010    Temat postu:

Jak narazie zaoszczedzilismy jakies 40'000 zł Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ouka



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:31, 18 Cze 2010    Temat postu:

Z czystej ciekawości mieszkańca I etapu, ile w tej chwili u was średnio wynosi czynsz po zerwaniu umowy z Agbud'em?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xvzok



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:42, 18 Cze 2010    Temat postu:

Jeszcze nie wiadomo...
A ile Wy teraz placicie ?
Rozumie ze dalej macie agbud ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:44, 18 Cze 2010    Temat postu:

xvzok napisał:
Ale powierzchnia nazwijmy to lokalu podana jest jako 10 czy 40 ?
Pozostale 30m2 to powierzchnie "przynalezne" ?


powierzchnia calego garazu 412m2 podzielona jest na 10 wlascicieli miejsc parkingowych, czyli wychodzi ok 41m2 na jeden garaż, w garaż jest wliczony cały korytarz jako prywatna własność


Ostatnio zmieniony przez Smalecwks dnia Pią 18:44, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 19:40, 18 Cze 2010    Temat postu: co do garaży

W takim razie jak mamy płacić za to w całości to wymienimy sobie zamki i nikt kto nie jest właścicielem garażu juz nie będzie spacerować po garażuWink

Ciekawe jak szybko im to będzie przeszkadzać.
A tak poza tym to ciekaw jestem na czym zaoszczędzi wspólnota 40 tys.zł jak ktoś pisze w poprzedniej wiadomości. Jak narazie to są jeszcze dodatkowe koszty w postaci wynagrodzenia dla zarządu miesięcznie 1000zł.
A oszczędność za zarządzanie to 7 groszy za m2.
Na to samo wychodzi.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią 19:59, 18 Cze 2010    Temat postu:

Z tego co wiem to zarządca obecnie rozmawiał z nami na temat zarządzania nieruchomością wspólną, do której garaż czyli 415 mkw się nie wlicza. Garaż jest oddzielnym lokalem użytkowym. Każdy z nas w akcie odnośnie miejsca postojowego ma wyszczególnione jaki ma udział garaż (jako całość) w częściach wspólnych a każde miejsce ma 1/10 tego udziału w częściach wspólnych (działki 1/43,1/40,itd) w moim przypadku jest to ok 20mkw i za to należy zapłacić oczywiście bez ciepła i kilku innych opłat co jest do ustalenia. Każdy z nas w czynszu nie płaci za zarządzanie lokalem lecz częścią wspólną. Z tytułu tego że garaż jest lokalem użytkowym, a co za tym idzie odrębną nieruchomością, zarządca powinien podpisać osobną umowę i przedstawić osobny plan gospodarczy dla tej nieruchomości. Oczywiście wszystko na zasadzie uchwały. Zarządca nie zarządza nieruchomością. Liczę więc na normalne rozwiązanie tej sprawy.
Co do kosztów utrzymania garażu to jest to:
-energia elektryczna
-konserwacja bramy
-sprzątanie
-wynagrodzenie zarządcy
-konserwacja oświetlenia

Także koszt całkowity = koszt utrzymania nieruchomości wspólnej i koszt utrzymania - nie powinien być duży.

Przykładowo jedno miejsce miesięcznie:
koszt utrzymania nieruch.wspól. 20 mkw (część wspólna) * 2 PLN = 40PLN
Do tego Koszt utrzymania = 10PLN (powierzchnia użytkowa miejsca jest nieduża ok 12 mkw)

Według mnie powinien oscylować na granicy 50-60 PLN max.

Wydaje mi się, że tak w przybliżeniu powinno to wyglądać.

PS
Zobaczymy jak zarządca podejdzie do tematu.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:09, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią 20:21, 18 Cze 2010    Temat postu:

Tak to co piszesz jest sensowne. Też tak właśnie dzisiaj rozmawiałem ze znajomym że coś takiego jest najlepszym rozwiązaniem, tym bardziej że utrzymanie garażu nie jest tak kosztowne jak cała reszta części wspólnych więc musi to być proporcjonalnie policzone.
W ostateczności jak zarządca przesadzi to nie będzie odpowiedzialny za garaż a w tym przypadku sami sobie zatrudnimy raz na jakiś czas kogoś kto tam posprząta i będą to wtedy ,,śmieszne koszty"

Zobaczymy co z tego wyjdzie bo nasi reprezentanci obiecali się tą sprawą zająć aby nie byli ludzie posiadający garaże poszkodowani, no prawie wszyscy reprezentanci bo niektórzy nie są do końca przekonani czy chcą coś z tym zrobić. Ale większość chce działać.
Powrót do góry
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:41, 18 Cze 2010    Temat postu:

john_doe napisał:

Skoro ktoś decydował się na zakup garażu w naszym bloku to mam nadzieję, że był świadomy tego, że staje się częścią wspólnoty.

Dlatego też sądzę, że taka osoba powinna partycypować w kosztach wspólnoty. Przecież mając garaż może korzystać z wind, klatek schodowych, oświetlenia na ulicy, odśnieżania, itp...


Nikt z nas nie chce wymigać się od kosztów, każdy z nas ma mieszkanie i płaci za korzystanie z wind, klatek schodowych itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiekgj



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:47, 18 Cze 2010    Temat postu:

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Wczoraj przejeliśmy jako mieszkańcy władzę nad naszą wspólnotą, i już zaczynacie mieć Państwo do nas pretensje?
Tak jak Basia, proponuję wstrzymać się z komentarzami do wyjaśnienia sprawy. Te spekulacje w niczym nie pomogą. Zdecydowaliśmy się Państwa reprezentować i nie mamy w zamiarze walczyć z sąsiadami. Jako mieszkańcy tego osiedla chcemy dopilnować aby nasze wydatki były uzasadnione. Proszę wziąść pod uwagę że w zarządzie są osoby które też mają wykupione miejsca postojowe.
Proszę was sąsiedzi dajcie spokój do wyjaśnienia sprawy. Możecie spać spokojnie oddaliście władzę odpowiednim ludziom. W przyszłym tygodniu ruszamy z "podziękowaniem" Agbudowi za współpracę, podpisaniem umowy z nowym zarządcą, rozwiązaniem problemu opłat za garaże, weryfikację ofert podpisanych przez Agbud, wyegzekwowanie od Wrobudu napraw i wiele innych spraw które musimy uporządkować.
Jeszcze raz apeluję o spokój i zaufanie.
Pozdrawiam
Grzegorz Jedyńczuk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:23, 18 Cze 2010    Temat postu:

Powtórze to co napisałem wcześniej, nikt do Was nie ma żadnych pretensji, po prostu obawiamy o nasze opłaty, to są dywagacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 22:03, 18 Cze 2010    Temat postu:

Witam wszystkich.
Jako kolejna z osób z zarządu chciałabym trochę uspokoić mieszkańców. Tak samo jak Państwo posiadam miejsce postojowe i uważam że sprawę na pewno uda się rozwiązać w sposób rozsądny.
Z informacji które uzyskałam do tej pory wynika, iż nasz garaż jest wyodrębnionym lokalem użytkowym (wiosek taki należy wysuwać po kwocie VATu na fakturze za miejsce postojowe). Z tego wynik że garaż powinien mieć osobny budżet.
Niestety nie jest to jeszcze wiadomość potwierdzona przez prawnika ale dla zainteresowanych proszę o zapoznanie się z poniższymi artykułami:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Naprawdę jako zarząd będziemy chcieli rozwiązać tę sprawę w sposób optymalny. Dlatego też proszę o cierpliwość, gdyż chcemy ustalić rozwiązanie problemu tak szybko jak to tylko będzie możliwe, ale ponieważ niezbędna jest tu opinia osoby która zajmuje się tym na co dzień czyli prawnika a to może potrwać kilka dni.
W tym czasie naprawdę nie wprowadzajmy nerwowej atmosfery we wspólnocie.
Katarzyna Dorosz
Powrót do góry
Gofred



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:29, 18 Cze 2010    Temat postu:

Myślę, że na tym moglibyśmy zakończyć dyskusję, bo zaczyna się robić trochę nerwowo Smile

Stanowimy wspólnotę mieszkaniową, wiec pamiętajmy: "Nic o nas bez nas" nie zostanie ustalone Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 7:58, 19 Cze 2010    Temat postu: Re: co do garaży

zuras10 napisał:
to wymienimy sobie zamki i nikt kto nie jest właścicielem garażu juz nie będzie spacerować po garażuWink

Ciekawe jak szybko im to będzie przeszkadzać.



Komentowac nie trzeba takich wypowiedzi.
Powrót do góry
Ouka



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:23, 19 Cze 2010    Temat postu:

xvzok napisał:
Jeszcze nie wiadomo...
A ile Wy teraz placicie ?
Rozumie ze dalej macie agbud ?


Tak, nadal korzystamy z usług Agbudu i w tej chwili to wychodzi ok. 5,6zł/m2 (koszty dla jednej osoby).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap II Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin