Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 MIN NIET!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
xvzok



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:07, 19 Cze 2010    Temat postu: Re: co do garaży

zuras10 napisał:

A tak poza tym to ciekaw jestem na czym zaoszczędzi wspólnota 40 tys.zł jak ktoś pisze w poprzedniej wiadomości. .


Na tym ze poprzedni zarzadca j**** nas w d*** i kazal placic 3x za to samo.
Porownaj sobie jego rozliczenie przed i po protescie.
Najpierw kazali nam placic caly zeszloroczny budzet jeszcze raz.
Poziej nagle sie okazalo ze zamiast straty mamy prawie w tej samej kwocie nadplate.

Poza tym najprawdopodobniej 2x placilismy za ogrzewanie.
1. w cenie 1GJ oraz w ciepłej wodzie byly prawdopodobnie koszty stale (znam dokladnie cene 1GJ od Fortum i jest nierealne aby byly az tak duze straty)
2. Osobno jaka wspolnota placilismy za koszty stale (2gi raz !)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariola



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:20, 19 Cze 2010    Temat postu:

Zapewne sposób rozliczania kosztów nieruchomości wynika z ogólnych zasad ksiegowych, a takze z Ustawy o własności lokali, w której wyraźnie jest napisane że właściciel ponosi koszty związane z utrzymaniem jego lokalu. Garaże są własnością notarialną poszczególnych właścicieli i nie ma żadnych podstaw aby kosztami utrzymania tych garaży /energia elektryczna, remonty, sprzatanie itd./obciążać tych członków wspólnoty którzy nie są właścicielami garaży. Agbud robił to w sposób nieprawidłowy i oczywiście członkowie wspólnoty którzy nie posiadają garażu a partycypowali w kosztach utrzymania garażu powinni otrzymać niesłusznie pobrane kwoty. Wydaje mi się sądząc po dopuszczeniu do tak poważnego błędu /jest to najbardziej elementarna wiedza w zakresie zarzadzania/, że na dodatek Agbud nie miał stosownych uprawnień do zarządzania nieruchomością ktore to uprawnienia są ustawowo wymagane. Zatem powinien ponieść z tego tytułu karę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 21:43, 20 Cze 2010    Temat postu:

szkoda, ze dochodzi do skłócenia Wspólnoty ...

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 22:05, 20 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie 22:26, 20 Cze 2010    Temat postu:

xvzok - niesłusznie mnie krytykujesz. Znam przepisy ustawy jak i orzecznictwo Sądu Najwyższego w tym zakresie. SN stwierdził, ze obowiązek właścicieli lokalu do utrzymania nieruchomości wspólnej nie oznacza, ze dla wszystkich stosuje się jednakową stawkę za m2 (wyrok SN z dnia 20.06.1997, II CKN 226/97). Z rozwiązania tego korzystają wspólnoty i dla właścicieli garaży ustalają inne stawki niz za mieszkanie! Nonsensem jest ze mając mieszkanie z garażem mam płacić podwójnie za wywóz śmieci czy windę! Jeśli rzeczywiście uważasz ze przegrałabym w sadzie to znowu sie mylisz. Podjęte uchwały sa niezgodne z prawem i wygrałabym chociażby dlatego, ze ustanowiliśmy i zarząd i zarządce, a to nie jest dopuszczalne... (tak: wyrok SN z dnia 14.09.2005, III CZP 62/05). Tym samym uchwały łatwo unieważnić.
Mariola - nie przerzucam na nikogo kosztów utrzymania garażu. uważam, ze koszty te w całości maja ponosić właściciele garaży i co do tego nikt chyba nie ma wątpliwości plus jakieś tam dodatkowe koszty na rzecz Wspólnoty, ok, z tym się godzę, byleby to było utrzymane w rozsądnych granicach. Problemem są natomiast inne koszty, które ponoszę płacąc czynsz za mieszkanie i nie rozumiem dlaczego mam płacić za nie raz jeszcze z tytułu garażu! I to nie jest tak, ze wcześniej ktoś płacił za nas, jak piszesz, bo dopiero w maju br mały miejsce akty notarialne dotyczące garaży stąd też wcześniej nie mieliśmy udziałów w nieruchomości wspólnej z tyt posiadania garażu.

Na koniec: nie chce się kłocić ani iśc do Sądu. Jak dla mnie niech będzie i zarząd i zarządca, zwłaszcza, ze zarząd mamy rewelacyjny, bo rzadko spotyka sie tak zaangażowanych i kompetentnych ludzi. Mają moje pełne uznanie, bo odwalili kawał obrej roboty. Mam natomiast pretensje do nowego zarządcy, który przed zgromadzeniem Wspólnoty powiedział mi, ze opłaty za garaż nie przekroczą 50 zł tymczasem po zebraniu dowiedziałam sie, ze jednak będzie to jakieś 150 zł. Wybaczcie, ale gdyby Was spotkała taka 'niespodzianka', to też byście tak reagowali. A
Powrót do góry
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 5:16, 21 Cze 2010    Temat postu:

Majoka napisał:
szkoda, ze dochodzi do skłócenia Wspólnoty ...


"Sklocenia" jak na razie wylacznie "wirtualnego", nie opartego o zadne ostateczne decyzje...
Zgodnie z postami zarzadu: dajmy im czas, poczekajmy na konkrety a potem zobaczymy czy jest o co sie klocic.

Wiecej zaufania do siebie nawzajem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 8:33, 21 Cze 2010    Temat postu:

Chciałam Moi Drodzy zaznaczyć jedną rzecz. Nie mamy jeszcze zarządcy, bo dopiero Zarząd Wspólnoty będzie podpisywał umowę. Musieliśmy ją sprawdzić punkt po punkcie i podpisanie umowy nastąpi najprawdopodobniej w tym tygodniu o czym zostaniecie poinformowani. Zarządca który był na spotkaniu był przez nas rekomendowany.
Dajcie nam czas. Naprawdę działamy ile się. Nawet czasami do 2 w nocy. Smile

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 8:33, 21 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Śro 21:45, 23 Cze 2010    Temat postu:

Z tego co wiem to umowa z nowym zarządcą jest już podpisana natomiast jedna rzecz z uchwały mi się nie podoba (w uchwale jest klauzula która mówi że nie cały zarząd musi być zgodny co pewnie dużo osób pominęło czytając ją a więc wystarczą 2 osoby zgodne i mogą decydować za nas a to jest duży atut w ręku), a tak poza tym to właściciele garażu nie łódźcie się że czynsz za garaż będzie niski bo ani zarządca ani część zarządu nic tu nie zdziała. Taki jest cały plus zmiany zarządcy. Ale moje zdanie nic tu nie zmieni bo większość mieszkańców na zebraniu była na TAK. Więc tylko pogratulować szybko podjętej ,,pochopnej" decyzji. Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Śro 22:18, 23 Cze 2010    Temat postu:

I jeszcze chcę dodać że z naszego wybranego zarządu 2 osoby mają garaż i jedynie one się zaangażowały w pracę żeby coś z tym zrobić a reszta nie wykazuje zbyt dużo poświęcenia aby coś z tym z robić bo jest im to obojętne, w końcu to nie oni muszą coś więcej płacić. A tak poza tym to jest kilka osób w garażu które spotkałem i wśród tych osób są też takie które nie zostały poinformowane o zebraniu i głosowaniu ponieważ nie miały mieszkania tutaj a miały tylko kupione miejsce, są tym oburzone i prawnie wygląda to tak że nie powinno to głosowanie być ważne. Ale to już wymaga Sądu a tego nikt raczej nie chce, natomiast warto zwrócić uwagę że jest dużo uchybień w tym wszystkim i wydaje mi się że nie do końca nam wyjdzie na dobre zmiana zarządcy. Następną sprawą jest to że kwota za zarządzanie przy nowym zarządzie ma być tańsza o 7groszy/m2 ale dodatkowo trzeba zapłacić 1000zł/miesiąc 8 osobom z zarządu za pracę. To się wyrównuje w czynszu przy metrażu bloku;), do tego umowy z podwykonawcami jak mówiono na zebraniu są narazie nie do wypowiedzenia więc nie ma co liczyć na niższe koszty, Czekam z niecierpliwością na nowe rozliczenie i co z tego wyjdzie. Jeśli koszty będą wyższe to niech płacą ci co wybrali zarządcę.
Powrót do góry
john_doe



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 6:30, 24 Cze 2010    Temat postu:

Co do 1000 zł to uważam, że nie ma co dyskutować. Te osoby naprawdę zrobiły kawał dobrej roboty. Poświęcając swój czas, pieniądze, zdrowie,...
I chociaż wiem, że ta kwota nie pokryje ich wszystkich wydatków, ale przynajmniej ich część.

Co do nowego zarządcy to ja byłbym za jego zmianą nawet jeśli nowy miałby być droższy, ale solidniejszy. Z AGBUDem miałem sporo kontaktu i niestety był on tylko jednostronny. Szczerze mówiąc mam dość sprawdzania ich na każdym kroku i monitorowania spraw. Mam nadzieję, że nowy będzie lepszy - że w końcu będzie można problem zgłosić i o nim zapomnieć. No ale bez zmiany nie bylibyśmy w stanie tego sprawdzić.

I ostatnia kwestia - zarząd wspólnoty. Każdy z nas mógł zgłosić swoją kandydaturę. Jeśli tego nie zrobiłeś to uważam, że nie powinieneś narzekać na to, że tylko 2 osoby mają garaż i jedynie one zaangażowały się w pracę nad tym tematem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 8:05, 24 Cze 2010    Temat postu:

W sumie mam tez taką nadzieję że zmiana zarządcy wyjdzie na dobre nam wszystkim bo też chce żeby się nam mieszkało lepiej i wygodniej i żeby wszystko było dopilnowane, zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce. Myślę że nasz zarząd w razie czego szybko zareaguje i zrobi porządek z zarządcą jeśli i ten będzie nie do końca zaradny.
A na temat garaży już się nie wypowiadam bo mam dośś tego tematu. Mam tylko nadzieję że tak jak koleżanka pisała w poprzednich wiadomościach uda się jednak coś zrobić z tym czynszem za garaż np. uchwali się oddzielny budżet aby przeliczać garaże (przeliczać wg metraży tak jak jest w akcie notarialnym ale mnożyć przez mniejszą kwotę za m2) coś takiego musi być ustalone uchwałą i nasz zarząd chyba może takie coś ustalić z zarządcą. To jest najlepsze rozwiązanie.
Zobaczymy.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw 8:30, 24 Cze 2010    Temat postu:

Witam,
co do FONTISU to udało mi się znaleźć kilka wzmianek:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Miejmy nadzieje że wyciągnęli wnioski i nam to nie grozi Smile

Co do wynagrodzenia zarządu to 1000 PLN na 8 osób daje 125 brutto na osobę miesięcznie, po odjęciu podatku da to ok 90 PLN czyli rocznie 900 PLN\os. Jeżeli członkowie zarządu wywiązywać się będą ze swoich obowiązków, kontrolować co rocznie zarządce (sprawdzanie faktur, umów, dbać o rozwój osiedla) to uważam, że jest to jak najbardziej ok. Pamiętajmy też, że co roku głosujemy nad planem gospodarczym, więc zawsze w razie nieskuteczności zarządu można zmniejszyć wynagrodzenie, ale może być tak, że będziemy bardzo zadowoleni i zwiększymy je WinkSmile. Toć urok wspólnot Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 8:56, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Czw 11:47, 24 Cze 2010    Temat postu:

1. Nie rozumiem dlaczego traktujecie ten 1000PLN jako wynagrodzenie. Ta śmieszna kwota nie jest nawet w stanie zwrócić kosztów rozmów telefonicznych, papieru i wysyłanych listów (bo nie każdy dostał zawiadomienie o zebraniu osobiście).

2. Zarządca nie jest jeszcze wybrany. Umowa dopiero będzie lub jest w trakcie podpisywania. Pisanie, że na zebraniu wybraliśmy nowego zarządce jest wprowadzaniem ludzi w błąd. Wybraliśmy zarząd który dopiero podpiszę umowę z wybranym zarządcą.

3. Zarząd nie musi być zgodny ale z tymi dwiema osobami to chyba przesada. Sądzę że w zarządzie również decyduje większość czyli co najmniej 5 z 8 osób. Jeśli się mylę to proszę zarząd o poprawienie mnie.

4. Co do garażu - nie bijcie piany po raz kolejny. Dajcie szansę na rozwiązanie tej kwestii. Minął zaledwie tydzień a Wy byście już chcieli cuda.

5. Co do uchybień to niewątpliwie kilka się zdarzyło, ale pamiętajmy że są to ludzie którzy robią to pierwszy raz. Moim zdaniem i tak zrobili to na bardzo wysokim poziomie (dużo wyższym niż AGBUD który jest licencjonowanym zarządcą i powinien mieć doświadczenie w organizowaniu takich spotkań).

6.
zuras10 napisał:
Czekam z niecierpliwością na nowe rozliczenie i co z tego wyjdzie. Jeśli koszty będą wyższe to niech płacą ci co wybrali zarządcę.

Koszty nie wynikają z niczyjego widzimisię tylko z faktycznego zużycia (pod warunkiem że nie są rozliczane kilka razy jak miało to miejsce do tej pory). Zapłacimy tyle ile zużyjemy więc tego typu hasła są chyba trochę nie na miejscu.

Łatwo oceniać innych gdy stoi się z boku i nie kiwnie się nawet palcem.
Łatwo mieć pretensje zwłaszcza że pojawił się teraz ktoś na kogo te pretensje można zrzucić.

Pozdrawiam wszystkich PIENIACZY Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 13:22, 24 Cze 2010    Temat postu:

Kwotę traktujemy jako wynagrodzenie bo tak to widnieje w planie gospodarczym.

Co do reszty to poczekajmy na fakty, a nie spekulujmy.

Pamiętajmy też, że Zarząd ma nas reprezentować, ale też nie podejmuje wszystkich czynności i decyzji. Pamiętajmy też o podziale na Czynności zwykłego zarządu(m.in. reprezentacja wspólnoty, podpisywanie umów, sprawozdania,zlecenia kontroli) i Czynności przekraczające zwykły zarząd(m.in. wynagrodzenia, przyjęcie planu gospodarczego,ustalenie opłat za nieruchomości wspólne).

Także nie bójmy się, wszystkie koszty musimy uchwalić wspólnie.

Uważam, że Ci ludzie dużo już zrobili, ale także są osoby których nie ma w zarządzie, a też dołożyły cegiełkę aby wyprowadzić wspólnotę na prostą. Dajmy naszym zarządcą popracować i przedstawić rozwiązania, które i tak wspólnie musimy wszyscy zatwierdzić, większością głosów ale wedle udziałów Smile.

I tutaj pojawia się ukłon w stronę garażowiczów, pamiętajcie że osoba posiadająca mieszkanie i garaż ma większe udziały, także ich głosy na tle wspólnoty są ważące.

Jeszcze raz apeluje o cierpliwość będziemy się spierać i ulepszać konkretne rozwiązania i glosować nad nimi, a nie rozpisywać się nad spekulacjami jak to będzie Smile. Pamiętajcie, że jesteśmy wspólnotą i robimy to wszystko dla siebie samych. Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 13:44, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:34, 24 Cze 2010    Temat postu:

twarzu napisał:
Kwotę traktujemy jako wynagrodzenie bo tak to widnieje w planie gospodarczym.


I bardzo dobrze - jeśli ktoś poświęca swój czas to powinien dostać za to wynagrodzenie.
Jego wysokość - jak każdego wynagrodzenia "na etacie" - jest kwestią umowną.
I w naszym przypadku tak było: była poddana pod głosowanie na zebraniu - z tego co pamiętam miażdżącą przewagą jeśli nie całkiem bez sprzeciwu.
Przy okazji ustalania budżetu następnym razem - będzie głosowana znowu.

Nie widzę tutaj żadnego problemu....

twarzu napisał:
Witam,
co do FONTISU to udało mi się znaleźć kilka wzmianek:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Miejmy nadzieje że wyciągnęli wnioski i nam to nie grozi :)


Wydaje mi się, że naszym głównym atutem (przy każdym ewentualnym nowym zarządcy) jest sam fakt ... jego wybrania :-)
A dokładniej odwołania poprzedniego. To jasny sygnał dla firmy, że potrafimy się zorganizować, nie dajemy sobie "w kaszę dmuchać" i będziemy reagować na każde uchybienia. Z kolejną zmianą zarządcy włącznie.


Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Czw 13:47, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 13:49, 24 Cze 2010    Temat postu:

Popieram Pawła, jeżeli ktoś się angażuje i robi coś dobrze, poświęca czas prywatny, wywiązuje się ze swoich obowiązków - powinien otrzymywać za to wynagrodzenie, koniec kropka. Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 13:51, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap II Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin